De uitdaging

29 september 2021 - Emmen, Nederland

De oude Grieken zeggen dat de goden mensen die ze willen verderven met blindheid slaan. Nou, dat deden de weergoden vandaag met ons. Ze gunden ons een kleine 10 kilometer redelijk weer, waarin we even over het "echte" Pieterpad gingen (zie het bord) en een blik konden werpen op het mooie landschap en toen waren ze klaar met ons. Ze smeten ons forse tegenwind tegemoet en kletterende regen. Je ziet geen hand voor ogen meer.  En dat hield niet meer op. Het deed me denken aan de Elfstedentocht van 2013. Heb ik goede herinneringen aan, maar tweede lus, toch nog 90 km, regende het ook aan een stuk door. Er blijft niets meer droog.

Nu, na 45 km, fietsten we, ik was weer met Mariet, langs een bistro en het pleit was snel beslecht. We hebben zoveel als fatsoenshalve mogelijk was uitgetrokken en over radiatoren gedrapeerd en toen heerlijk warme soep gegeten. Daarna zijn we in 1 ruk doorgefietst naar Emmen (totaal vandaag 73 km) waar wij eerder aankwamen zelfs dan de koffers. Na een heerlijke hete douche moet ik dus wel in bed bivakkeren tot de anderen (hebben zich laten oppikken) met de bagage aankomen. Geen straf; vallen die goden toch weer mee:>)

1. Johan:
    29 september 2021
    Jullie twee zullen met een gevoel van intense voldoening naar de anderen hebben gekeken toen die eindelijk aankwamen, stel ik mij zo voor. Zie je maar weer dat een interne batterij meer kan. Is die Giant op de foto trouwens jouw fiets? Mag die een keertje helemaal op de foto?
  2. Hanneke Blom:
    29 september 2021
    Ze zijn er nog niet:>) maar gaat gebeuren. Bij de foto's van gisteren zie je mijn fiets in de kamer, maar ik zal nog een keer iets beters produceren.
  3. Hantzen:
    29 september 2021
    Bikkels…. En blije foto’s ondanks het weer!
  4. Heske:
    Trots op jullie!
  5. Hanneke Blom:
    29 september 2021
    Thanjs, ik ook wel beetje op mijzelf :>)
  6. Hanneke Blom:
    29 september 2021
    En Hantz, weer mag stemming niet beïnvloeden was motto ( en bij foto miezerde het nog maar)...
  7. Berthy:
    30 september 2021
    You did it! Lekker hoor. Hopelijk goed bed en warme nacht. Donderdag wordt beter weer!
  8. Ineke hovers:
    30 september 2021
    Heb aan jullie gedacht maar wist ook zeker dat jullie doorgingen. Bikkels zijn jullie. Vandaag veel plezier met wat zon. Goede reis Hanneke. X