Strangers in the day

5 oktober 2021 - Geleen, Nederland

Vandaag van Roermond naar Geleen, 66.7 km; grotendeels zon, stevige wind en laatste 5, 6 km regen. Goeie dag dus als je koffie kunt drinken op Sittards terras!

Inmiddels is vak "wandelcoach" al aardig ingeburgerd, maar wanneer volgt "fietscoach"? Al zwoegend tegen de wind in of een heuvel op, we raken steeds verder in Limburg, heb je je adem nodig maar op andere momenten deel je van alles, naast elkaar fietsend door dit mooie land. Bijzonder!

Voor afgelopen dinsdag kende je elkaar niet, vandaar de aanhef, vrij naar Frank Sinatra. Nu weet je van alles van elkaar. Is dat vergelijkbaar met toevallige ontmoetingen die je soms hebt in de trein? Is dat juist omdat je elkaar niet kent en donderdag ook weer afscheid neemt? En wordt dat versterkt doordat je elkaar fietsend niet aankijkt? Lijkt me de moeite waard om eens verder over na te denken...

1. Marianne Peters:
    5 oktober 2021
    Hee, wat goed Hanneke, ineens helemaal in Geleen! 'Weareldstjad' zeiden ze er vroeger zelf tegen, de chauvinisten.
    Sjonge, die zuidenwind. En dat de hele week al.
    Interessante spinsels over fietscoaching, Hanneke. Dat wordt verder uitgewerkt.
    Morgen de laatste trip. Een soort Amstel Gold Race? Of hebben ze misschien een barmhartiger pad bedacht naar de Pietersberg?
    Een mooie oplaadnacht en goede tocht morgen! Een lichte plaatsvervangende euforie is nu al mijn deel!
    Marianne
  2. Hanneke Blom:
    6 oktober 2021
    De oplaadnacht is fysiek beetje mislukt vandaar dat ik nu berichtjes verstuur maar mentaal doen al die berichtjes heel goed, dus toch winst! We fietsten gisteren in Sittard bijvoorbeeld al een statie, steil omhoog, dus vrees dat barmhartigheid er niet bij zit maar hoe dan ook alle fietsbladen inzettend, kom ik boven!
  3. Frank Broers:
    Hanneke,
    Ik heb even alle reisverslagen zojuist gelezen Hanneke en wat ben ik trots dat je al zover bent. En trots ben ik dat we alle omstandigheden waarin je nu fietst al ooit hebben meegemaakt.
    De heuvels in Limburg zullen komende dagen best zeer gaan doen. Maar opgeven is nooit een optie Hanneke. Meeste buien zijn nu voorbij en komende dagen gaat de zon schijnen. En geniet van de laatste loodjes .
    Gr Trotse Trainer……..
  4. Hanneke Blom:
    6 oktober 2021
    Ga ik zeker doen Frank, teller staat op 527. Daar kunnen 35 Limburgkilometers altijd bij, we hebben er daar al zo veel "liggen". De legday betaalt zich uit
    dus wees ook maar trots op je werk. Uitgerekend voor morgen is er overigens regen voorspeld , maar symbolisch klopt dat :>)
  5. Johan:
    5 oktober 2021
    Goed gedaan, Hanneke! Die paar heuveltjes morgen zijn peanuts na de gedegen voorbereiding! Bedankt voor de ‘fietsfoto’. Je bent nu klaar voor een Italiëavontuur, schat ik zo in.
  6. Hanneke Blom:
    6 oktober 2021
    Het venijn zit in de staart vrees ik Johan, maar heb veel bijgeleerd. Gargazon ligt in het verschiet!
  7. Berthy:
    5 oktober 2021
    Ooh jij.... weer zo'n mooi bericht met stof tot nadenken. Blij dat je bijna weer thuis bent maar ook weer mega trots op je. Jij laat je ook nergens door tegen houden. Heerlijk
  8. Hanneke Blom:
    6 oktober 2021
    Heb veel bijgeleerd, hoewel ik grens trek bij Keniaans zand :>) Fietsen is wel contemplatief, weet ik nu weer. Goed voor hoofd en lijf!
  9. Heske:
    5 oktober 2021
    Sjongejonge, je bent er al bijna! Ff het land doorgefietst...succes met de laatste loodjes, en bergjes.... xxx
  10. Hanneke Blom:
    6 oktober 2021
    Dankjewel liefje! Tussenstand is 527 km, nog 35, door Limburgs heuvels...