Van Venray naar Roermond

4 oktober 2021 - Roermond, Nederland

Het was een heerlijke rit vandaag: het was droog, zeer belangrijk,  we gingen door prachtige weide landschappen langs de Maas en door mooie bossen net over de grens, leerden hele nieuwe dorpjes kennen en... genoten van de zon die steeds meer door de wolken kwam! De wind blijft consequent zuidelijk, dus als we even de weg kwijt zijn vormt die ons richtsnoer (naast Google natuurlijk). We fietsten zo'n 75 kilometer, er stonden er 82 voor dit traject,  maar wij vonden onze route mooier dan de geplande en een beetje korter is meegenomen. Ons blijft eigenwijs!

Lastig blijft het dat de volmondige toezegging van de reisorganisatie  " echt hoor  mevrouw het zijn allemaal verharde paden" niet gebaseerd bleek op feiten. Op grond daarvan had ik voor racefiets gekozen, maar vandaag waren het heel veel zandpaden,  niet te vermijden, en dat is soms tricky met die smalle bandjes en leidde 1 keer tot nauw contact met een dennenboom. Ik gaf goede imitatie van prinses Irene eigenlijk en daar word je nooit slechter van. Als ik dit vaker ga doen en dat denk ik zeker, moet er toch een andere fiets komen. Racefiets aan de wilgen? Heftig, hoef ik nu nog niet te beslissen gelukkig. Eerst het rood-witte pad afmaken; nog 100 km naar de Sint Pietersberg!

PS foto's plaatsen lukte weer maar beperkt dus hele mooie verkeersborden als " overstroombare weg" houden jullie tegoed :>)

1. Hantzen:
    Nog 100km? Wow!
  2. Hanneke Blom:
    4 oktober 2021
    Morgen even ruim 60 en dan laatste ochtend nog kleine 40 en dan mogen we 's middags op terras in Maastricht :>)
  3. Toos:
    4 oktober 2021
    Goed hoor! Fijn dat het weer (minus de wind) een beetje meezat vandaag. Kennismaken met een dennenboom kan nooit kwaad, dat zijn lieve bomen. Mooi landschap in het vooruitzicht morgen! Niet bepaald plat, maar ja… Succes met de (bijna) laatste etappe!
  4. Hanneke Blom:
    Dankjewel!
  5. Hanneke Blom:
    4 oktober 2021
    Nu even meer tijd: wat een geniale reactie. Wij kwamen elkaar inderdaad "nader", de den en ik. En wat klimmetjes betreft: we hadden er vandaag al wat in de generale:>)
  6. Marianne Peters:
    4 oktober 2021
    Je deed het weer, Hanneke. Wat fijn, zon! Zuidenwind, geen lastpak maar eerder een kompas?
    Racefiets aan de wilgen? Wat zeg je nou? Tuurlijk niet, asfalt genoeg in NL. Dit type megatocht vraagt dagelijks vooronderzoek en de aanwezigheid van twee fietsen, race & tour. (Zei de stuurvrouw aan de wal).
    Gelukkig was jíj de boomknuffelaar in plaats van andersom ;-)
    Moedig voorwaarts. Wat ben je al ver!
  7. Berthy:
    4 oktober 2021
    Hahaha Toos : dat zijn lieve bomen. ;) geestig.
    Top mam !! Ouwe bomenknuffelende hippie ben je. Laatste stukje wordt makkie. Geniet er van !!
  8. Adrie:
    4 oktober 2021
    Nou, nog 1tje dan Hanneke: if you are brave enough to start....you are strong enough to finish!

Maak deze prachtige herinneringen compleet de komende dagen!!
  9. Hanneke Blom:
    4 oktober 2021
    Gaat hoe dan ook gebeuren Adrie, al moet ik kruipen, maar liever fietsend :>)
  10. Hanneke Blom:
    4 oktober 2021
    Hoi dochter van die ouwe bomenknuffelende hippie, ik ga er komen. Met of zonder dennennaalden. Kus!
  11. Hanneke Blom:
    4 oktober 2021
    Hoi Marianne, flink "boomvoer" lever jij, om in stijl te blijven. Snel weer wandelafspraak dus!