Balans tussen lichaam en geest

1 oktober 2021 - Deventer, Nederland

Vandaag: over de Lemelerberg, dwars door de Europese kampioenschappen motorcross, over de Holterberg naar Deventer. Grotendeels droog, 64.9 km, windkracht 4.

En met wat zware benen door veel vals plat en wat klimmetjes  is het goed even bij die balans stil te staan. Tot maart 2010 was mijn lijf er als standaard voor mijn hoofd; van de laatste moest ik het hebben immers. Tot ik mij liet meeslepen in een weddenschap door dochter Heske, ik wist natuurlijk ook wel ergens deep down dat ik iets moest veranderen. Omdat die weddenschap leren hardlopen inhield zocht ik hulp en leerde personal trainer Frank Broers kennen en die stoomde mij in korte tijd klaar voor de Ladies Run  Er volgden vele loopjes,  maar een echte hardloper werd ik niet. Wel iemand die bleef trainen en fysieke uitdagingen bleef zoeken, samen met Fitmasters ( het bedrijf van Frank en de zijnen).

De laatste tijd was de dinsdag "legday" , de benen voorbereiden op oorspronkelijk de hike in Nepal en nu deze Pieterpad tocht. Dat heeft goed uitgepakt, ze doen het :>).

Door de jaren heen was er ook aandacht voor de balans, want 't hoofd kan niet zonder lijf en 't lijf heeft doordachte aanpak nodig Ik heb veel bijgeleerd daardoor over in- en ontspanning, cirkels van aandacht en focus.

Maar genoeg voor vandaag, morgen is het point of no return en om 16 uur komt vriendin Toos me halen voor Deventer maaltijd!

1. Berthy:
    1 oktober 2021
    Zo mega trots op alles wat je bereikt hebt! Mentaal en fysiek. Altijd aan het verbeteren, leren en ontdekken. You rule !
  2. Hanneke Blom:
    1 oktober 2021
    😘😘😘
  3. Heske:
    5 oktober 2021
    Sjongejonge. Allemaal aan mij te danken. Een bloemetje zou dan wel leuk zijn hè mam.
  4. Hanneke Blom:
    6 oktober 2021